Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2011

Sunyi je rasa hati ini

Tiap2 hari aku dgn dia...hampir tiap hari laa...g mkn ngn dia..jalan2 ngn dia..karoke ngn dia..blk keje jmpa dia..g sane sini ngn dia..gelak ngn dia..menangis dgn dia...dan bila bergado...bertengkar..ta bertego..aku rase dunia aku sunyi sepi...hidup aku sehari rase ta menentu...rndu kat dia...hati ni tak tenteram..dia tgh buat ape ? da mkn ke blom ?mcm mne pulak dgn hidup dia tnpa aku ?? dia rndu aku tak ?? ni lah akibatnye bler da tiap2 hari jmpa...dia da jd sebahagian rutin harian aku...da sebati dlm dri aku...2 menjadi 1...da setahun pun aku mcm ni dgn dia..mgkin sbb tu la aku rsa mcm ni bler kami bergado...

Lirik dia sume pasal aku...hahahahaha

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka” Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu “Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya” “Aku lagi kenal dia” Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata “sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua– saya kenal sayang saya” Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli or…