Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2011

Kaedah Merawat Bayi yang Menangis Tanpa Henti

Bismillahirohmanirrohim~

Pernahkah anda melihat bayi anda tidak berhenti menangis selama berjam-jam lamanya ? Disini saya menurunkan kaedahnya untuk anda lakukan sendiri dirumah.

1) Baca tepi telinga bayi kuat-kuat 2 ayat terakhir qursy "walaya'uduhu hifzuhuma wahuwal aliyyul adzim" sebanyak 33x dan tiup 10 saat pada seluruh muka dan ubun-ubunnya.

2)AZAN dengan kuat sebanyak 3x.



3)Baca yasin ayat 9 ( 7x) lalu tiup pada tapak tangan kanan lalu sapu seluruh mata bayi niat "supaya ditutupkan penglihatannya kepada alam jin".

InsyaAllah sembuh dan berhenti menangis...

Kaedah alternatif boleh juga dibacakan surah Sajadah keseluruhannya dan tiup di bubun...



Tak Sabar Tunggu 11.12.11

Hye assalamualaikum...hari ni dah 25 hb 12 2011...lg 2 mggu lebih je na smpai ke tarikh 11.12.11 ni...tarikh keramat bg aku ngn gmie...hahaha...persiapan separuh je dah siap..hantaran blah laki sume aku dah siap kan...cume tggl blah pompuan je blom lg..sbb brg mknn tuk hantaran tak boley beli skrg...lmbt lg kott..sanding 25hb 12 2011...package catering mknn khemah mkn beradap sume tu RM8000...baju2 lak n package dia semua RM 2500...hmm..ntah da siap ke blom mak nyah tu kan..katenye awl bulan 11 da boley siap..tp ni da na masuk ujung bulan 11 da ni..sonyap jer....jgn mcm2 suda..kompang RM200...baju aku 7 pasang sepersalinan...baju nikah dah hampir siap...tudung je blom beli lg...arini aku da siap kan borang2 aku..cume na hantakan kat JAIS je kt S.Alam...lps tu semua sttle...aku harap allah permudahkan segala urusan aku ini..amin amin ya rabbal al amin...

Rasa di bodohkan

Hye Assalamualaikum...aku nak cite pasal kisah aku dan dia hari ini...semalam..aku kt rumah..aku mcj dia..aku tnye dy blk kol bpe..katenye nlk lmbt lg..so tkpe la aku diam je la..sbb aku ngn dia pun ta bpe elok...so fine la..then lepas 1 jam cmtu la..aku finder dia..tah nape trgerak aku na finder..tgk2 dia kat rumah..haihh blk ta g tau aku pun..aku pun kol..dalam 15 miskol mcm tu la bau dia angkt..katenye..dia baru otw blk..dah kat payejaras..perghh hati aku mse tu da ta sedap..sbb aku cek dia..mmg kt rumah...tkpe la dia tipu aku...then dia tnya aku kt mna..aku ckp la kat rumah..dia tak pecaye..katenye aku tipu dia..dgr dlm kete..mak aihh..aku angin la...aku ckp aku kat rumah...dia pun bls "yerlah"..then snyp...lps tu aku mmg ta sedap hati..aku kol la dia dlm 15 minit lps tu..tp dia ta angkt..aku kol lagi kol lagi..at last ade org angkt..tp bukan dia...kak na yang angkt..katenye gmie tak ade..kua nek kete..hp 2 2 dia tggl kt rumah..perghhhh !!!! terkejut aku..tros la aku sia…