Skip to main content

Posts

Showing posts from 2010

[MV] Sunny Side - 나쁜남자 착한여자 (Bad Boy Bad Guy) (Feat. 허가윤 of 4minute)

4 Minute - Hot Issue

"LIKE A G6" (OFFICIAL) FAR EAST MOVEMENT (FM) feat The Cataracs & Dev

tataw jd ke tak..

hmm bln 1 ny plan na g pangko..p tataw la lg dpt g ke x..aku mmg teringin na g sane..na tgk laut..na lpk2 relex..busan la dok sini..bkn de pape. pun..keje blk kje..pas2 tatau na g ane..kdg2 akui ngn dy pun da tataw na g ane..ary2 jmpe pun tatau na g ane dah..busan la idop ny...da la bulan ny bajet lari..moto tkr timing belt..hmm..gmy lg ta keje.kne terminate...sian..p tu la na wt cmne..nasib la....hmm..mne lg ek na crk wet lbey..gaji skunk ni pun ta cukop..hmmm...byk sgt na kene baya..mcm2 la..pasny mama n benty keje...parah sket la...huh~

CERITA COUPLE

A : aku sayang kau..
B : aku lagi la syg ko..hati aku tok ko je..
A : aku pun yunx..smoga jodoh aku ngn kau..
B : amin..mmg jdoh ko ngn aku pown
A : amin..yeke yunx..rndu kau sgt2..
B : yunx..org ase laen bler ngn ko..xsme mcm pompuan laen aku knl..laen n brbeza sgt aku rse..
A : yeke?ape yg lain n brbeza nye?
B : ase prsn yg ta penah aku ase slame ni..sbnr nye smenjak kite rpt lg org da ase pasaan 2..p org diamkn    aje..bler t dgn lee org kecewa sgt..n xleh trime sgt time tu..lpz tu t ngn ame p org nye pasaan syg ta prnh brubah t..even org ngn eyka pownpasaan tu still ade lg org ingt time ngn ika boley la brubah ckit pasaan tu..nuts its same..nt happen...
A : yeke..n org doakan pasaan n  ase tu tkn ubah smpai bler2..
B : insyallah t..p ape yg pntg..i love u so much..
A : love u 2..
~END STORY OF THE NIGHT~

suara kubur

Suara KuburRabu, 17 January 2007 @ 12:15 WIB - DiariHanya ingin mengingatkan

Kubur setiap hari menyeru manusia sebanyak lima kali:

1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.

3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Basmallah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan

"Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah", supaya kamu dapat jawaban kepadanya.



Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya;

1. Dunia itu racun, zuhud itu obatnya.

2. Harta itu racun, zakat itu obatnya.

3. Perkataan yang sia-sia itu racun, zikir itu obatnya.

4. Seluruh umur itu racun, taat itu obatnya.

5. Seluruh tahun itu racun, Ramadhan itu obatnya.

Nabi Muhammad S.A.W bersabda:

" Ada 4 di pandang sebagai ibu ", yaitu :



1. Ibu dari segala OBAT adalah SEDIKIT MAKAN.

2. Ib…

11 NOV 2010..MCM2 RAGAM~

luahan hati ~

yunx..kalau aku ckp ngn ko yg new year ny aku nak berubah mcm mne??ko boleh terime x??bkn berubah pkai tudung..p menjauh kn dri aku dr dose yg prnh aku lakukan..kalau ko syg aku n pk kan mse dpn aku msty kau boleh phm kan ape yg aku nak dlm hidup aku...da lme aku pk kan hal ni..smpai bler aku nak mcm ni..aku takot aku mati tak sempat nak bertaubat my..aku tkout..bekalan aku ta cukop lg ny..aku hrp kau dpt fhm ape yg aku nak capai...law aku tros mcm ni...aku tkot aku mati nati aku ta dpt na jwb sume soklan....aku hrp kau dpt phm yunx...

entah la...

ntah la arini aku trbce lak ca tuleh status.."aku da ta ley pecaye spe2 da".....hmm ntah la..aku risau je ..aku syg dy..kwn aku..ape yg aku wt ni sume tuk kebaikan dy..ca law ca ade ase ta puas aty kt t..ca tros trang je k..jgn wt cm yt...t minx maaf law t de wt slh ngn ca...tde niat pun..cume t tnk korg troskn law korg still cmny...skaly lg t minx maaf...

Salam~ buat kekasih ku yg sengal seperti ku....

sayang, dlm kesuraman ultraman lembayung, tika bulan menumpahkan cinta lama yg kita palitkan ber sama2..
kehadiran bersama molekul2 hidrogen menyepak segala kekusutan yg mencekik tali perut ku.
dan kehadiranmu mengajarku erti  rindu pada sin-chan ku itu.. kau mengajarku erti cinta, singa laut, beruang kutub,
kambing salji, katak bogel, kucing kering, mat pit, cendol, seliper jepun, tempeyek, koridor dan kura2 yg pandai panjat pokok.. kala itu, kita bagaikan nobita & sizuka (ala~ dlm cite doraemon tu~) yg tdak dpt di pisahkan. malangnya, percintaan yg mendapat liputan terkini dr tv3 hingga ke plenet pluto tlah mengundang perpisahan yg akhirnya mengecewakan seluruh
penternak cipan, tapir, dan tenuk d pakistan.

kau pergi jauh ketika K.L sedang bersiap sedia untuk~ untuk ape ye ?
sesungguhnye perpisahan itu berpunca dr penebangan pokok getah secara besar besaran d lembah klang.
pemergiannya menyebabkan aku mengidap penyakit jiwa raga2 dan hepetitis A B C - Z secara mengejut !
ke…

kantoi suda !!

ngantok sgt pg ny....gmy nye psl la ni..kacau aku kol 3 pg..tertido kt tmpt keje..dan2 lak bos smpai..adoii...ha lnsg awk ckp awk demam..hahaha boss belikn mknn ngn panadol...ha sap ngn pesanan lg..u jgn tido lg rrrr....hahahahahaa..hambar je awk..adoii....1st time ny..slalu dy dtg lmbt...tetibe lak smpai awl lak arini..adoiiiii

bengang je tp aku tak nak marah !!!

ary sabtu pg ko janji na bayakan maxis tuk aku...p ko tido kt umah spnjg mse...ary sabtu mlm ko janji ngn aku na g sopping n g mkn sate kajang...tp mse sabtu mlm  tu..ko kua g karoke ngn mmbe2 ko..ko tgglkn aku yg tgh lapa ni...aku malas na marah ko..sbb ko tau kn kalau aku da mule marah..aku akn ckp ape aku na ckp n maki..aku tnk mcm tu..so btter aku diamkn dr...lanx ko la na jd ape...

suke giler dgn zack x factor

full Name : Zachery Anak Francis Ubu
Place of birth : Kuching,Sarawak
Race : Others
Language : Malay
Career : Actor, Singer
Skill : Acting, Singing He start his career in entertainment industry as a singer of a group X-Factor unber KRU label. Then he start acting in some dramas and movies. His handsome face really adorable. He has a muscular body but it's hard to get any of his shirtless pics. He is a Sarawakian native.

Sinopsis Harry Potter And The Deathly Hallows

Buku ketujuh diawali dengan Voldemort dan para Pelahap Mautnya
di rumah Lucius Malfoy, yang merencanakan untuk membunuh
Harry Potter sebelum ia dapat bersembunyi kembali. Meminjam tongkat sihir
Lucius, Voldemort membunuh tawanannya, Profesor Charity Burbage
 guru Telaah Muggle di Hogwarts, atas alasan telah mengajarkan subyek tersebut dan
telah menganjurkan agar paradigma kemurnian darah penyihir
diakhiri.


Harry telah siap untuk melakukan perjalanannya dan membaca obituari Albus Dumbledore; dan terungkaplah bahwa ayah Dumbledore, Percival, adalah seorang pembenci non-penyihir dan telah membunuh banyak Muggle, dan meninggal di Penjara Azkaban atas kejahatannya Harry kemudian meyakinkan keluarga Dursley bahwa mereka harus segera meninggalkan rumah mereka untuk menghindarkan diri dari para Pelahap Maut Keluarga Dursley kemudian pergi
menyembunyikan diri dengan dikawal sepasang penyihir setelah sebelumnya Dudley melontarkan pengakuan bahwa ia peduli akan Harry.


Bersama-sama dengan anggota Orde Pho…

Giler busan arini

da la ta tido lg dr cmlm....pas2 td dtg keje..jit ckp mk cuti...means kne keje 12jam la...aduhhh..law aq tido cmlm tkpe gk..tde la letey smpe cmny..ni ta tido lg...yg m.k ni pun cmlm tnk g taw...law g taw awl2 ley la aq prepare...bengang tol la...ni baru kol 11 aq da cm bangang da..ade lg 9 jam na kne thn ny....btol2 blurrrrrrr

LAGI MASALAH BUANG BAYI!!

baru2 ny lam seminggu lpas...kwn aq zubir ade kol aq..dy tnye tentang mcm mne na gugurkn bayi..aq da pelik da..asl dak ny tnye cmny..dy ckp tu kwn dy punye...aq pun bg la information cmne care na gugur bayi..mcm2 gk la aq bg smpe aq tnye mama aq...then aq tnye dy sbenarnye ank spe...dy ckp ank dy..ish3..aq tataw la na ckp pe...da la dy ny blaja lg..so 1 care je ade lg..gugur kt klinik la...dgn duit tnde nye..tu la mse wat tak pk...aq tataw na ckp pe lg..so jumaat lps dy da gugur kn bayi tu...law aq jd dyowg la..aq takan ggr kn bayi tu..tp tu la mslh nye...dyowg student g....kang kne buang kolej lak...hmm aq arap mende ny jd pengajaran kat dy...pk lu seblom wat..jgn ingt akn lps je...tu la da org sarankn pkai helmet..tnk..aleh2 kan sangkut..lg parah pk parents lg..duit lg..study lg..ish3...

DONT CRY!!

Talk to me softly There's something in your eyes Don't hang your head in sorrow And please don't cry I know how you feel inside I've I've been there before Somethin's changin' inside you And don't you know

Don't you cry tonight I still love you baby Don't you cry tonight Don't you cry tonight There's a heaven above you baby And don't you cry tonight

Give me a whisper And give me a sigh Give me a kiss before you tell me goodbye Don't you take it so hard now And please don't take it so bad I'll still be thinkin' of you And the

4hb10 2010

sedih aq aryny...npe jd cmny kt aq??npe aq ta bley cntekn amer..aq jmpe wan ryny..ta bley tahan pasaan aq..aq nak kt wan..tp aq taw dy da ade awex..aq pun taw dy nak kt aq blk..tp dy da couple ngn  mimi..aq nanges..sme gk ngn dy...ape yg aq nak pun aq tataw..pelik la ngn pasaan ny..aq wt keputusan tuk ilangkn dr dari wan..aq ta bley twos cmny..kesian amer..slh aq...aq couple ngn dy tuk lupekn lee...ta ptt wt cmtu..tp amer..t tde niat na maenkn amer...t akn cube tuk cintekn amer...mgkin t  trlalu ikot pasaan t...da leps tu lps la kn..npe na d pk kn lg...

tak faham dengan perasaan sendiri

npe msty aq rse cemburu n npe msty aq nanges..aq da tde pape ngn wan  tp npe aq jelez bler wan de awex laen...tah la..even pun aq ade bf..ny ke mknye nye aq ta bpe syg bf aq???aq ta minx sume ny..huny minx maaf syg..ta niat pown..tp pasaan ny dtg ngn sendri nye...wan ckp dy syg aq ngn mimi...aq ta ley trime sume ny...npe ngn aq ny??padahal aq da ade amer??amer yg syg aq...wan pun..tp tah la..aq tkot aq tgglkn amer..aq tkot sgt..bb aq pun ta yakin dgn pasaan aq sendri...tlg la spe2..cmne na sttle mslh ny...aq tkot aq tgglkn amer n pegy kt wan...tp bler aq ngn wan lak..aq tkot aq kecewekn wan jgk 1 ary naty..ya allah..npe la pasaan aq cmny??spe sbenrnye kt aty aq ny??aq frust la dgn dri sendri sbb ta mampu brpegang teguh pd pendirian..aq lemah...

SELAMAT HARI RAYA 2010

zetty wit beloved amer  azzy reen lily n me..

CUBA LUPAKAN SI DIA~

MENERIMA HAKIKAT SI DIA BUKAN LAGI MILIK KAMU..BELAJARLAH UNTUK MENERIMA KENYATAAN BAHAWA PERTEMUAN AKAN BERAKHIR DENGAN PERPISAHAN DAN PERCAYALAH IA ADALAH PERMULAAN KEPADA PERTEMUAN...

Boo Monster Inc

MY FAV MOVIE

HARRY POTTER AND THE PHILOSOPHER STONE 2001 HARRY POTTER AND THE CHAMBER OF SECRET 2002
HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN 2004 HARRY POTTER AND THE GOBLET OF FIRE 2005 HARRY POTTER AND THE ORDER OF PHOENIX 2007

Giler minat citer nyh~

HARRY POTTER AND THE HALF-BLOOD PRINCE 2008 HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS 2010
U UNTUK KAMU YANG TERCINTA...AKU INGIN BERNYANYI.....WALAU AIRMATA DI PIPIKU...KAU DENGARKANLAH...AKU INGIN BERTEMU...WALAU HANAYA DALAM MIMPI~

SAYA TAHU SAYANG SAYA & SAYA TAHU AWK TAK TIPU PASAL PERASAAN AWK PADA SAYA~

khas utk yang tersayang... mereka hairan kenapa kita masih bersama..kata mereka,saya layak untuk dapat yang jauh lebih baik dari awk..dan tiap kaly itu juga lah saya hanye tersenyum..mungkin awk tak secantik perempuan lain..kadang2 awk kasar..kadang2 angin baran awk datang tak kira masa..adakalanya pening kepala saya melayan kerenah awk yang keras kepala..tapi apa pun..sekasar mana awk..bila tonton cerita korea..menangis juga awk..mmg awk selalu kasar..tp awk manje...kita bahagia buat apa nak cerita kat orang lain.. SAYA TAHU SAYANG SAYA...
awl permulaan mmg ma tak tahu yang pa da berkahwin..n ta penah ade niat ma na hancurkan rumah tangge pa..tp pa yang mulakan dulu..nape pa tipu ma..ma hnye mampu tggu pa dr bulan 2 smpe skunk..segale pahit derita ma telan semua..segale maki hamun yg kelua dr mulot beruang tu..ma telan dan sabar...segala tipu daya pa..ma dengar n pecaye...kenapa kita ditemukan..dan kenapa harus begini jalan hidup kita..dan sehingga kini ma masih menerima segala makian …

ur my life~

you ask me..whose life was more important??... your or mine...and i answer mine...you walked away angry not knowing that you are my life...

oh ikan~

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu....

Janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja..
...Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan
mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.
19hb ogos 2010-da hmpir 7 bln aq knl ko..da mcm2 dugaan aq tempoh dgn ko..terlalu byk kebahagian n penderitaan yg aq hadapi...aryny cukup la penderitaan n makian yg aq terima..aq nekad tgglkn ko...bia la aq mcm ny..aq akn bkk buku baru..biarla aq smpn sume kenangan aq dgn ko..aq taw ko milik owg..aq takan tggu ko lg..cukupla penderitaan yg aq hadapi slme aq knl ko...aq minx ko halalkn mkn minum aq slme ny n law aq de wt slh ampunknlh aq...mgkn smpe cny je jodoh ko ngn aq...aq ...
Zulhilmir Amer Hashim
BFF yatie-ecah-gmy marcello

why i tried

(this iS just a picture) i wish i could make u c how much u means to me..i cant believe its over and she love u more than u know..i wanna b the gurl that u point at and say "thats her"..Its really pathetic how keep trying to hold on something that not coming back...tell me why i lost u??tell me that u lied..tell me that u love me or at least i tried..would u lie with me and just 4get the world and i guess i need u baby..and soon they were inseperable..when u left..i lost a part of me..Its still so hard to believe..come back baby please coz we belong together..i rather be hate for who i am than love for who i m not..there beauty in all inperfections..learn to love them what meant to be..will always find it way..the truth is i cant stop thinking of u..waiting u is like waiting for rain and this drought useless and disappointing..i never asked to tak a ride on this emotional ROLLER COASTER..i know u dont love me...so...why am i even trying???