Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2012

My KKK

Hye...tonight i wanna tell ya about my kkk...do you know what is it ??kkk is means KAWAN KARIB KU...ya..she is my kkk..Sarah-Marie Bt Khalid...she's my best frenz ever...me frenz with her at 7 years old...that time me having my school at S.K Puchong Batu 14...until me move out from Puchong....that time i was 12 years old..and then she have to go back to London..the place she was birth from...because she from london..her mother is malaysian and get married to her father...her father was british..and she was birth at London...what i know after i move out...her father and mother divorce..and she have to go back to london..After that she always sent me a letter..and i also sent back a letter...after that we lost cantact..until now me still find her..i really miss you sarah..when i tink bout you..i always read u letter...guess what i still keep the letter(^_^)...it make me sad TT...how i wanna find you sarah..its so hard to hold sumtink in ur deep heart...i donno wether u still rememb…

Kalau kau tak percaya,jangan suruh orang percaya

Ibnu Rumi pernah berkata :
manusia dan dunia ini pasti mempunyai kekurangan

yang tak sedap dipandang mata atau kelemahan yang 
mencemari kemulusannya,tidaklah adil jika engkau 
meninginkan teman yang bersih di dunia ini sedangkan 
engkau sendiri tidak bersih...
Cermin diri dulu sebelum nak cakap pasal org lain...cakap pasal kepercayaan ni mmg 
ssh...kau mmg poyo kalau cakap...tak pandai cakap konon..tapi kau pandai menipu...depan 
aku pijak semut pun tak mati..belakang aku..aku tak tau ape kau buat...asyik mengunkit hal 
yang lepas...kau bodoh...aku busan la dgn kau...benci la..mcm mana aku nak lari dari kau ni 
???aku dah cakap tak payah baik buat sementara ni...sebab kalau baik..kita msty akan gadoh 
lagi...ha mcm ni la...menyampah aku tengok muke kau...kau mayb tak tahu perangai aku 
yang 1 ni...aku cepat busan cepat lupekan org..cepat semuanya kalau dah menyampah....n 
aku takkan menyesal kalau dah buat keputusan...kalau nak dibandingkang abg kamal dgn 
kau..mmg jauh sgt2 bezanya kau tau tak ??…

Baca & Muhasabah Diri

Orang seringkali mentafsir bahawa apabila seseorang itu cuba meluahkan perasaan dianggap mengumpat la, mengaibkn orang la....


sebenarnya org tu hanya sekadar mahu meringgankan beban diri yang dipikul di atas masalah-masalahnya yang tersendiri . 


jika mengikut kaedah psikologi pun proses meluah perasaan adalah salah satu cara untuk menenangkan fikiran jika menghadapi sebarang masalah sedikit sebanyak dapat menghilangkan dan meringgankan stress pada diri. 

Cuma janganlah sampai terlebih-lebih menceritakan masalah yang dihadapi terutamanya jika ia melibattkan orang lain kerana dikuatiri timbulnya salah faham yang besar iaitu FITNAH.. 

Disamping itu cara terbaik nak hilangkan tekanan terhadap individu lain yg sudah membuat diri anda marah adalah cuba fikirkan tentang kebaikannya kerana itulah salah satu cara yang terbaik nak hapuskan sifat dendam dalam diri.

Namun begitu, cik iena bukanlah orang terbaik untuk mebicarakan persoalan dan isu ini kerana kadangkala cik iena sendiri terpengaruh den…

Jiran Sebelah

Assalamualaikum..hye arini aku nak cite tentang mereka,haha jiran sebelah...nak tau sape jiran sebelah tu ?? die tu akak ipar laki aku la..nama dia kami panggil kak ana je...mase aku berkawan ngn gmie tu ade la jugak gmie ni cite pasal dia tu..die tu jenis muka tembok...selalu mintak pinjam duit kat org..semua yang dia kenal..semua dia mintak...tu takpe la..1 perangai dia..dia suke bagi barang dia kat org..tp in d end dia akan mintak duit..dia akan ckp la harga baju tu berapa...hahaha ade jugak perangai macam ni kan...tu lantak la kan..kisah plak aku..1 hari dia mmg ade bagi baju kat aku mase aku still berkawan ngn gmie..aku tak nak..tapi dia bg jgk la..nak tak nak aku trpkse amek la...tp aku mmg tak minat pun baju mcm tu...okey...mase 1 aku nikah ngn gmie...guess what...mlm tu dia dah mintak pnjam duit..dia mintak 100...aku ckp la 100 tkde la..sbb gmie pegang duit...aku bg 50 je...padahal mmg beratus2 pun duit aku ade...kat situ aku dah nampak la bukti yang dia ni memang suka pinjam …