Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2014

Beraya di Pulau Langkawi 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...Masih belum terlambat utk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..
Entry kali ini aku nak ceritakan..Kami beraya di Langkawi...

19.08.2012 Ahad 
Pagi tu aku beraye kat Sungai buloh je la dgn kak Muni n My Hubby <3
Rumah pertama kteorg serang , Rumah ecah la..haha lepas tu pergi rumah  K.yt..Lepas tu
pergi umah akie jap...lepak2 tgk baby nani..tros gerak nak g umah Kak Ani...Lepas tu tros ke rumah Ibu di Cheras...Kami bertolak mlm ke Langkawi dlm pukul 9 mlm la lps Isyak...
Perjumpaan di RNR Rawang...Sampai di RNR Rawang..jmpa dgn mamawa n K.Awin
20.08.2012 Isnin :
                                             Sampai di jetty Kuala Perlis pukul 5 pagi...

Urusan beli tiket..Ferri pukul 7 pagi bertolak... Perjalanan dlm 1 jam 10 min ke Langkawi...sampai je kt Langkawi...dorang pergi amek kete sewa..kami tggu di jetty jer dulu...then pergi jln2 jap sementara nak tggu time utk check in...
then pukul 2 kami ke chalet yang dah booking tu.. Mali Perdana…

Sahabat Sejati

KISAH SAHABAT SEJATI ************
Terdapat dua orang sahabat baik di sebuah kampung. Sejak kecil lagi, setiap perkara yang mereka buat akan dilakukan bersama-sama. Dari meredah hutan, memancing, belajar dan apa-apa sahaja sekalipun, mereka akan melakukannya bersama-sama. Pendek kata, dimana ada sahaja, akan ada mereka berdua.


Seawal usia remaja, negara mereka telah dilanda satu peperangan. Ini telah memaksa semua remaja untuk melibatkan diri dalam bidang ketenteraan bagi mempertahankan tanah air. Tidak terkecuali, dua orang sahabat ini. Mereka memasuki bidang ketenteraan bersam-sama.


Pada suatu pagi yang hening, tiba-tiba pihak musuh telah menyerang markas tempat tentera ini. Maka suasana yang pada mulanya hening menjadi hingar bingar. Kdengaran buyi tembakan mush memecahkan kesunyian pagi. Pihak musuh yang menyerang telah menembak membabi buta. Maka, tunggag langgangla lah pihak tentera tadi termasuk dua orang sahabt tadi.


Sesampainya mereka di markas rahsia. Sahabat tadi mendapati bawah …