Skip to main content

Beraya di Pulau Langkawi 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...Masih belum terlambat utk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..
Entry kali ini aku nak ceritakan..Kami beraya di Langkawi...

19.08.2012 Ahad 
Pagi tu aku beraye kat Sungai buloh je la dgn kak Muni n My Hubby <3
Rumah pertama kteorg serang , Rumah ecah la..haha lepas tu pergi rumah  K.yt..Lepas tu
pergi umah akie jap...lepak2 tgk baby nani..tros gerak nak g umah Kak Ani...Lepas tu tros ke rumah Ibu di Cheras...Kami bertolak mlm ke Langkawi dlm pukul 9 mlm la lps Isyak...
Perjumpaan di RNR Rawang...Sampai di RNR Rawang..jmpa dgn mamawa n K.Awin

20.08.2012 Isnin :
                                             Sampai di jetty Kuala Perlis pukul 5 pagi...


Urusan beli tiket..Ferri pukul 7 pagi bertolak... Perjalanan dlm 1 jam 10 min ke Langkawi...sampai je kt Langkawi...dorang pergi amek kete sewa..kami tggu di jetty jer dulu...then pergi jln2 jap sementara nak tggu time utk check in...

then pukul 2 kami ke chalet yang dah booking tu.. Mali Perdana namenye...sampai chalet..semua lepak...ade yang tido..ade yang makan...huhu..tapi mlm tu hanya ahli mensorat tingkap je yg ade..dok bergosip...hahaha Untuk hari pertama kami memang tak ada buat apa-apa sangat la sebab letih kot drive dr KL...hahaha...

-END 1st DAY-
 21.08.2012 Selasa :
Hari ke 2 kat sini..plan for today...g snukerling la kat Pulau Payar...yeyyy...Perjalanan ke Pulau Payar lebih kurang 20minit menaiki bus yang telah disediakan...Ok..sampai kat Pulau Payar tu agak excited jugak la..sebab aku ni jarang pergi pulau...Apa yang aku boleh komen kat sini...coral semua dah mati...jadi terumbu karang je...yang ade ikan2 je...TAPI kan ade 1 yang istimewa kt Langkawi ni.. ade SHARK aka ikan Yu la orang Malaysia panggil....
 Tu nampak tak tu...tapi tu anak dia...sebab anak-anak ikan Yu ni hanya berenang di tempat cetek je berhampiran pantai..So dapat la snap pic depa ni...Kalau yang bapak dia...tak dapat la nak snap sebab bapak and mak depa ni suka tempat dalam sikit....hehehehe
.Apa yang aku tak boleh lupa la...bila korang berenang-renang tengok dalam laut menikmati terumbu karang yang dah mati tetibe ikan yu yang lebih kurang besar orang la lalu kat bwh korang...Ikan Yu tu berenang kat dasar je..tapi memang korang nampak jelas la...Masa aku nampak tu...memang terus
 terdiam la..tak tahu nak buat apa...langsung berenang patah balik pergi dekat tempat ramai orang..hahahaha...jantung laju macam jet pejuang tu baq ang...kikikiki.,..
Gambar sekitar Pulau Payar 

 Dengan adik dan Cousin aku
Thats my mom...Hi Mom (^_^)

Then dalam pukul 3 petang semua kena berkumpul tuk blk...Time's up !!! Semua balik Chalet...then petang tu kami just pergi makan and then malam p jln2 je tgk2 brg kat kedai area Chalet ni...
                                                             
                                                               -END 2nd DAY-

22.08.2012 Rabu :
 Hari ni dah hari ke 3 ...So plan for today 1st skali kami p Underwater World..

 Cute things haaaa...Yeah thats right...Pengguin...Eh Pinggu la....hahahahha

 Thats My Hubby...Masa ni rambut dia panjang lagi...hehehehe I Loikeee
Lokasi Undewaterworld ni bersebelahan Chalet je...so semua pun pergi...Seronok jugak la..Ada segala binatang..Ada kedai Souvenier,,,
Plan ke 2...we oll terus p Cabel Car Gunung Mat Cincang...
Perghhh mmg terbaek...seram giler naik cable car sampai atas tu....Time nak turun tu hujan plak...lagi la menyeramkan..cabel car berhayun kott..hahaha..tp alhamdullilah..selamat sampai...
 Gambar ala ala sweet gitu...hahaha engko ade ??? 

 View dari atas Gunung ni...Memang cantik sangat...Dan terlalu tinggi..tengok tu...
652.5 Meter Above sea level hokeeee..hahaha Tinggi mana pun aku tak tahu nak agak..Korang kene sampai dulu atas Gunung ni...Dengan angin kuatnya....Fuhhhhh Seram bhaiiii....

Then kami terus p Makam Mahsuri...tapi yang masuk hanye Abg ND,Lily ngn Ibu je...yang lain semua tak mau masuk..Masa kat Makam Mahsuri hujan turun dengan lebatnye..Plan  untuk malam nak g Sopping2 kt kedai2 tu..terbantut lah...semua lepak chalet jer..

23.08.2012 Khamis : Today is the last day..bangun2 je tros kemas baju tuk check out semua...wuaaaa
                                 sedihh dah nak blk...kami saje la gerak awl...ingt kot nak p beli coklat..kete sewa
                                 lak buat hal rosak plak kt trafic light...lame gak la menebeng kt tepi jln..ingtkan                                   mnyk habis...punye isi la...last2 call org kete sewa tu...kete masuk air                                                     rupenye..yela sbb mlm
                                td bapak hujan lebattt....




Comments

Popular posts from this blog

ARTIKEL MENGENAI ALONG SPOON

Pejam celik pejam celik, dah hampir 10 tahun Along Spoon meninggalkan kita semua.saya percaya sesiapa yang membesar di pertengahan tahun 1990-an pasti tidak dapat melupakan nama ini. Masa tu memang sedih bila nengok Buletin Utama bila ibu kandung Along tetap percaya yang anaknya masih hidup dan akan kembali suatu hari lagi sedangkan DNA mengesahkan yang mayat tersebut sememangnya Along. Along atau nama sebenarnya Sabi’ul Malik yang ketika itu berusia 19 tahun, telah ditemui mati di tepi jalan di Kilometer 28, Jalan Kuala Klawang-Genting Peras, Jelebu pada jam 1 pagi, 26 Disember 1999. Along dibunuh ditempat lain sebelum mayatnya di buang di dalam gaung tersebut. Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal, Mohamed Ya’cob dari cawangan pengawal pengiring Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi terhadap tuduhan membunuh Along dengan sengaja. Masihkah anda ingat mengapa Along dibunuh? Saya tidak mahu sebutkan kerana menghormati orang yang sudah t

suke giler dgn zack x factor

full Name : Zachery Anak Francis Ubu Place of birth : Kuching,Sarawak Race : Others Language : Malay Career : Actor, Singer Skill : Acting, Singing He start his career in entertainment industry as a singer of a group X-Factor unber KRU label. Then he start acting in some dramas and movies. His handsome face really adorable. He has a muscular body but it's hard to get any of his shirtless pics. He is a Sarawakian native.

Up To Date

Assalamualaikum....Bapak lama aku tak tulis blog...hahahah....giler kau...aku hari2 bz keje...balik kerja malam...kadang-kadang pukul 8...paling lewat pukul 10 mlm...atas pukul 10 malam dah jadi seram dah tinggal kat opis ni sorang-sorang.... Hahahahaha....okey sepanjang aku kerja sini...Aku dah keluar kereta aku sendiri atas hasil duit aku sendiri BMH ape ntah no plat dia aku tak hingat....hahahaha Myvi Putih...kejap lagi aku post gambar nye.... Sekarang agak risau juga sebab  aku ni boros juga....hahahaha...tapi takpe lah....Insha Allah semua yang di rancang berjalan dengan lancar Amin...Aku malas nak cite banyak...aku just share la...gambar2 eh...hehehe...    Hehe Dats my own property BMH 4738...  Guess who ?? hehe anak abg epulllll...comey kan ?   Nazirah wedding...haha...kau orang kedua kawin dlm group kita...ahakss BFF