Skip to main content

Trip to Phuket & Krabi

Februari 2016

Feb 21 :

Depart dari KLIA jam 6.55 pagi waktu Malaysia sampai di Phuket Airport dalam pukul 8.20.
Airport Phuket lagi cun la dari airport Krabi..mungkin Phuket macam bandar sikit la dari Krabi.Aku tahu sebab sebelum ni aku pernah la pergi Krabi.Kami berlima...Aku Gmie,Adik,Ayoi and Halim.
Sampai di Phuket kami ambil Van dari airport untuk pergi ke Patong beach. 150bath/person.30minit
If dari Airport phuket ke Phuket town murah sikit 100bath/person.So we ols naik la van yang warna putih tu. Sampai di Phuket dalam pukul 10am waktu thailand...Check in pukul 2pm..Awal sangat sampainya..We ols pun jalan-jalan la dulu cari makan...

Makanan...haish susah sikit nak cari kedai makan halal kat Phuket ni..We ols terpaksa jalan jauh sikit la..Terus pergi ke Bangla Road yang org selalu sebut-sebut...Then jalan kaki untuk pergi makan,sampai di kedai makan Little India berhadapan dengan Patong Beach.Total Lunch for 5 person lebih kurang 1400bath...Agak mahal juga..Antara menu yang kami order...Ayam Tandoori,Chapatti kari,Nasi & Tomyam,Nasi goreng Thai,Air 5 orang minum lah...Agak mahal juga la sebabkan duit kita kan dah jatuh..huhuhuhu...Lepas makan dalam pukul 1pm kami pun pergi la dekat hotel APK Resort & Spa yang telah kami book and pay. Rate 1 malam untuk hotel ni 108 per night.Agak mahal sikit dari bajet tapi setiap bilik ada bath tub..uuuuu tu yang mak aji suka tu..kikiki..Feling2 hunymoon sangat..hehehe... So dah check in mandi kemas baju semua..Petang we ols keluar la berjalan-jalan lagi la...Singgah di kedai Tato sebab ada mamat sorang ni gedik nak buat tato temporary katanya.Lepas tu kami pergi jalan lagi sekitar patong beach.Jumpa kedai kebab,Wah terus pergi.Owner kedai ni orang Syria Islam,so laju la kami order sorang satu kebab.Peramah Owner ni,Kebab dia memang ternyata sedap la..Untuk 1 Kebab harga dia 100bath.Jalan-jalan lagi terjumpa akak jual air...Beli la coffee dari dia..Tersangat la sedap kopi dia buat..Perghhh teringat-ringat beb..hehehe..So habislah aktiviti untuk hari pertama ini.

Feb 22 :
Hari kedua ni we ols ambil package Pusing Phuket Town,Elephant Trecking,Cobra show.Ambil package lebih murah dari ambil 1 aktiviti.Aku dan Gmie hanya ambil 1 aktiviti iaitu Flying Fox. 1500bath/person.Habis Flying Fox aku dan Gmie Terus di hantar balik hotel.Halim,Adik and Ayoi je pergi tengok cobra and monkey show dan juga Elephant Trecking. Untuk 4 item tu 2500bath/person.
Malam aku dan Gmie teman Ayoi berjalan di Bangla Road...Ha ni nak habaq mai ni..Untuk org Islam memang tak sesuiai la datang Phuket ni.Deretan Bangla road hanyalah Club-club malam,pondan,pelacur,and mat mat salleh yang datang untuk berhibur.Aku kan pakai tudung...Memang dorang pandang pelik la...Dah kenapa aku lalu situ..hahahaha...

Feb 23 :
Hari ketiga we ols ambil package 4 Island
Talu Island,James bond island yang popular tu.Talu Island sampai je di talu island ada aktiviti yang aku tak pernah alami la..Kayak...Bukan kayak  biase je...hehe...Mereka bawa kita berkayak lalu bawah batu gunung tu..Bila lalu macam terowong tu kau memang kena tunduk kepala.Kalau tak hilang kepala kau..hahaha Kebanyakkan orang di Talu ni majoriti Islam.Ni pengalaman baru bagi aku la.Lepas Talu Island bot besar bertolak ke James Bond Island.Tempat yang dinanti-nanti..Sampai je terus bergegas ke arah batu yang popular tu.Apa aku boleh komen.Pulau tu biasa je..Air keruh,Pasir kasar,Tempat tu popular sebab James Bond 007 pernah berlakon kat situ je..Bukan lawa sangat pun.Setakat datang nak ambil gambar poyo-poyo boleh la.Dan kat situ juga la kami kehilangan Kamera Xiomi adik ipar aku punya.hahahaha..Lepas bergambar poyo-poyo kat James Bond Island Bot bergerak pergi ke perkampungan atas air penduduk di situ orang Islam.Tempat tu agak kotor,makanan pun biasa je..lapaq punya pasai...telan ja la..hehehe...Lepas makan terus bot balik ke jeti. Aktiviti petang cari tiket nak p Krabi la apa lagi.hehehe

Feb 24 :
Naik ferri untuk ke Krabi. 700bath/person,mahal kan,tapi feri je paling cepat untuk sampai ke Krabi masa perjalanan lebih kurang 2 jam. Sampai di Pantai Nopharatara ambil tuk tuk motor untuk ke Pantai Aonang,dekat je sebelah-sebelah,kami menginap di Jinda Guest House.1 malam 100bath,memang murah dari APK 1 or 2 star je rasanya. Aktiviti hari ni hanya lah rehat dalam hotel sebab tak tahu nak pergi mana dah,dulu pernah pergi so sekarang bila dah kali kedua pergi sampai tak tahu nak buat apa dah...hahahaha Pongehhhhh

Feb 25 :
Hari ni memang dah plan nak pergi ke Emerald Pool.Pergi menaiki motor yag telah disewa semalam.Sehari sewa 200bath.Perjalanan ke Emerald menaiki Motor adalah 1 jam 20 minit..hahahaha...Berkicap atas moto baq hang...Sampai di Emerald sejam 20 minit lepas tu. Masuk bayar 250bath/person.Agak mahal kalau tak ambil package,dulu kami ambil 1 package ada 3 aktiviti baru 1000bath/person.Dulu kami tak naik sampai Blue Lagoon,tapi kali ni mesti naik hahaha. lebih kurang 1.4km untuk sampai ke blue Lagoon.Memang cantik ciptaan Allah.Alam semulajadi,air dari bawah gunung berapi mati.Lepas naik ambil gambar terus turun ke Emerald sebab di Blue Lagoon mereka tak bagi mandi,so turun ke Emerald terus mandi sampai puas.Lepas mandi turun bawah untuk makan.Balik ke Aonang malam p

Feb 26 :
Hari ni hanya satu aktiviti ke Night Marketttt..Di Krabi Town...hahahaha Night market Krabi hanya ada pada hari jumaat sabtu dan ahad sahaja harap mak long..hehehe

Feb 27 :
Flight pukul 5pm.Sebelum balik we ols just pergi mengurut kaki then naik van ke Airport Krabi yang cokia tu..hahaha...

Popular posts from this blog

ARTIKEL MENGENAI ALONG SPOON

Pejam celik pejam celik, dah hampir 10 tahun Along Spoon meninggalkan kita semua.saya percaya sesiapa yang membesar di pertengahan tahun 1990-an pasti tidak dapat melupakan nama ini. Masa tu memang sedih bila nengok Buletin Utama bila ibu kandung Along tetap percaya yang anaknya masih hidup dan akan kembali suatu hari lagi sedangkan DNA mengesahkan yang mayat tersebut sememangnya Along. Along atau nama sebenarnya Sabi’ul Malik yang ketika itu berusia 19 tahun, telah ditemui mati di tepi jalan di Kilometer 28, Jalan Kuala Klawang-Genting Peras, Jelebu pada jam 1 pagi, 26 Disember 1999. Along dibunuh ditempat lain sebelum mayatnya di buang di dalam gaung tersebut. Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal, Mohamed Ya’cob dari cawangan pengawal pengiring Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi terhadap tuduhan membunuh Along dengan sengaja. Masihkah anda ingat mengapa Along dibunuh? Saya tidak mahu sebutkan kerana menghormati orang yang sudah t

suke giler dgn zack x factor

full Name : Zachery Anak Francis Ubu Place of birth : Kuching,Sarawak Race : Others Language : Malay Career : Actor, Singer Skill : Acting, Singing He start his career in entertainment industry as a singer of a group X-Factor unber KRU label. Then he start acting in some dramas and movies. His handsome face really adorable. He has a muscular body but it's hard to get any of his shirtless pics. He is a Sarawakian native.

Up To Date

Assalamualaikum....Bapak lama aku tak tulis blog...hahahah....giler kau...aku hari2 bz keje...balik kerja malam...kadang-kadang pukul 8...paling lewat pukul 10 mlm...atas pukul 10 malam dah jadi seram dah tinggal kat opis ni sorang-sorang.... Hahahahaha....okey sepanjang aku kerja sini...Aku dah keluar kereta aku sendiri atas hasil duit aku sendiri BMH ape ntah no plat dia aku tak hingat....hahahaha Myvi Putih...kejap lagi aku post gambar nye.... Sekarang agak risau juga sebab  aku ni boros juga....hahahaha...tapi takpe lah....Insha Allah semua yang di rancang berjalan dengan lancar Amin...Aku malas nak cite banyak...aku just share la...gambar2 eh...hehehe...    Hehe Dats my own property BMH 4738...  Guess who ?? hehe anak abg epulllll...comey kan ?   Nazirah wedding...haha...kau orang kedua kawin dlm group kita...ahakss BFF