Skip to main content

Krabi Trip May 2015

Hi...Krabi Trip... Flight pukul 1 lebih...aku mintak lily and abg kamal hantarkan...dalam pukul 10.30pagi kami dah otw ke KLIA2...sampai di KLIA terus pergi ke departure...tiket kami pergi balik lebih kurang RM425.00 untuk 2 orang la...sebab aku eprnah tgk algi katli awal...bulan sept 2014 aku dah beli untuk May 2015...Promo punya kat AirAsia la...haihhh dah lama tak naik kapal terbang nih...berderau jugak darah aku...haha..Perjalan Flight ambil masa lebih kurang 1 jam...then...yeyyy dah sampai Krabi Airport....Imigresen kat sini cengey btol..bagi passport pun campak2 je...tu yang aku boleh komen la...tak mesra alam langsung...wadehekkk...hahaha....

11 May 2015- Isnin -
Hari pertama jejak kaki di Krabi...sampai je kat Airport Krabi...terus pergi cari transport untuk ke Ao Nang Beach Krabi...Tiket bus atau taxi kene beli dekat airport..maksud nye dekat dalam la masa otw nak ke luar tu...Harga taxi ke Krabi 600bath untuk satu taxi la...taxi pun kerrrlasss kau...Vios kot...hahaha...So...beli tiket dan terus ke luar..di luar tu dah siap org tunggu...just tunjuk resit...die akan bagi tahu kat mana taxi...Then kami pun naik taxi...Dlm perjalanan..taxi berhenti dekat satu kedai la aku boleh cakap...dekat situ dia minta kami turun untuk tgk package dulu...pandai mereka ni berniaga..belum sampai krabi pun dah beli package2 ney...so we olss pun ambil 2 package...Package pertama untuk esok punya plan 12 May 15 ialah...Hot Springs Water,Emerald Pool & Elephant Tracking.... Package Kedua 7 Island...So...after deciding...we ols terus gerak ke hotel we ols...Sampai Hotel lebih kurang pukul 4 waktu Thailand...we ols menginap di hotel The Palace Ao Nang...Hotel 2 star je tak salah aku...Oke la if just nak tiduf je...bukan nya nak terperap kat bilik je kan...hehehe...Untuk 5 hari penginapan bersamaan 4500bath...RM lebih kurang 400 lebih la...oke kan..Jimat kos...Ahaks...Oke...untuk hari pertama ni tak banyak aktivit sgt...Lepas mandi semua...We ols just jalan2 sekitar Ao Nang ni...Then take a Dinnar di Restaurant Indian Thai...
Makan nasi putih,Tom Yam Kung,Siakap masak lada & ....... 800bath...Mmg banyak kedai...Heavan sangat...hahaha...Malam pula We Ols just jalan2 cari makan...
12 May 2015 - Selasa
Hari kedua aktiviti kami ke Emerald Pool - Kolam air panas aku tak ingat lak nama dia...haha..yerla pergi dah berbulan tapi update blog setahun kemudian mmg begini la gaya nye...oke lepas tu last sekali tunggang gajah habaq hangg...okie...nak cerita pasal kolam air panas...sekali tengok mmg mcm air sungai biasa ja...tapi berasap...tmpt dia terletak dalam hutan...ala hutan mcm kat msia jgk la....depa bagi masa sat ja..xbest sgt pun sebab dapat lepak sat ja..dlm 30 minit..ya la kami kan ikot package depa...kena la ikot depa...tmpt kedua ni Emerald Pool...sini depa bagi lepak lama sikit la sebab nak sampai ke Emerald tu dlm 600meter kedalam...terpaksa jln kaki...sebab tu depa bg lama sikit...untuk package ney depa sediakan lunch..mmg sedap mkn kt restauran tu...puas hati...okey nak habaq p...Emerald memang cantik..sekali tgk mcm kolam buatan...tapi bkn hokeyyy...mmg lawo...air dia takat leher aku la...tggi aku 153cm hehe agk2 ja la nuh takat mana....Hi untuk aktiviti hari ni...Kami akan pergi ke Emerald Pool ...Excited nak pergi ni...perjalanan ke Emerald Pool makan masa selama satu jam jugak tak salah aku dr Aonang tu...Sampai tertidur la dlm van..Utk package ni pun kami ambil dari orang yang sama...Sampai di Emerald Pool..Memang tak nampak lagi Pool dia...sebab kena jalan kaki pulak masuk dalam hutan utk sampai di pool lebih kurang 15 minit berjalan kaki la baru akan sampai dekat pool tu...Bila sampai jadi jakun jugak la sekejap...Ya Allah cantik nya alam ciptaan mu,,,Dalam tengah-tengah hutan ada pool yang cantik sangat....Korang nanti kalau pergi Krabi jangan lupa singgah kat Emerald Pool ni..Memang berbaloi sangat...Dapat la brendam jap...tapi tak boleh lama sebab kejar masa kan...Elok lepas mandi-mandi..Kteorg pun gerak la jalan balik kt check point tadi untuk lunch...Untuk package hari ni depa sediakan makan bang ang...So kami pun jalan balik la kesana..Sampai sana depa dah sediakan makan dahhh..duduk and terus makan ja...Sedap laaaa..Then aktiviti seterusnya..Ke Elephant Tracking..Elephant Tracking ni dekat ja dengan Aonang...Agak excited jugak la sebab ni first time aku nak tunggang Gajah...hahahaha...kami dapa gajah yang berusia 8 Tahun..Memang besaq gila baq ang...Tapi dia bawak jalan sat ja..pusing lepaih tu patah balik...Errr rasa agak hambar la...tapi apa pun aku tetap dapat pengalaman tunggang gajah...Cukup la aktiviti untuk hari ini../Sekian...
 Ni dekat kolam air panas

Kolam air panas...cantikan
Ni gambar package2 yang disediakan

13 May 2015 - Rabu - Hari Ketiga
7 Island - Chicken Island - Si island - Tup Island - Phranang Island - Taming Island - Poda Island - See Plankton....so far okey la...tak kan aku nak cerita satu2 tentang pulau2 tu kan? Huhuhu...See plankton tu kan...mcm unik sikit la...sebab tak pernah tgk lagi kat msia ni...atau aku yg tak pernah pergi tak tau la...haha...ni kira last aktiviti la...dorang akan berhenti boat di tengah laut...dan mereka tutup semua lampu...memang totally semua gelap gelita...dan mereka tangkap plankton tu...tuang dekat dalam boat...mmg akan nampak cahaya dekat plankton tu la...mcm glow in the dark..hohoho...aku mcm teruja jgk la...habis cerita utk hari ini...jumpa esok!

14 May - Khamis - Hari Keempat
Mula nya untuk hari ni kami ingat nak lepak je...tapi haritu masa berjalan ke pantai tu  terambil pulak Package Phi Phi Island..haha sebab dapt harga murahhh...1 kepala lebih kurang RM90.00...Hahahaha terus la On habaq hang...

15 May - Jumaat - Hari Kelima

Untuk hari ni kami hanya pergi ke Night Market...Nak cerita pasal night ni aku rasa takde apa yang seronok sangat,sebab macam takde benda yang lain dari yang lain...maksud aku benda sama je mcm kat Malaysia la....Aku suka cari makanan tau...So aku cuba la makanan yang halal...Antara makanan yang aku cuba...aku pun tak ingat sangat la...sebab dah lama kan baru nk update blog...Memang tak ingat la..Nak korang cuba la sendiri...huhuhuhuh

16 May 2015 Sabtu - Hari Keenam..

Apa lagi balik la...Kami gerak ke Airport awal...dalam pukul 4 pagi waktu
thailand..Oke tu je...byeee..........

Popular posts from this blog

ARTIKEL MENGENAI ALONG SPOON

Pejam celik pejam celik, dah hampir 10 tahun Along Spoon meninggalkan kita semua.saya percaya sesiapa yang membesar di pertengahan tahun 1990-an pasti tidak dapat melupakan nama ini. Masa tu memang sedih bila nengok Buletin Utama bila ibu kandung Along tetap percaya yang anaknya masih hidup dan akan kembali suatu hari lagi sedangkan DNA mengesahkan yang mayat tersebut sememangnya Along. Along atau nama sebenarnya Sabi’ul Malik yang ketika itu berusia 19 tahun, telah ditemui mati di tepi jalan di Kilometer 28, Jalan Kuala Klawang-Genting Peras, Jelebu pada jam 1 pagi, 26 Disember 1999. Along dibunuh ditempat lain sebelum mayatnya di buang di dalam gaung tersebut. Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal, Mohamed Ya’cob dari cawangan pengawal pengiring Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi terhadap tuduhan membunuh Along dengan sengaja. Masihkah anda ingat mengapa Along dibunuh? Saya tidak mahu sebutkan kerana menghormati orang yang sudah t

suke giler dgn zack x factor

full Name : Zachery Anak Francis Ubu Place of birth : Kuching,Sarawak Race : Others Language : Malay Career : Actor, Singer Skill : Acting, Singing He start his career in entertainment industry as a singer of a group X-Factor unber KRU label. Then he start acting in some dramas and movies. His handsome face really adorable. He has a muscular body but it's hard to get any of his shirtless pics. He is a Sarawakian native.

Up To Date

Assalamualaikum....Bapak lama aku tak tulis blog...hahahah....giler kau...aku hari2 bz keje...balik kerja malam...kadang-kadang pukul 8...paling lewat pukul 10 mlm...atas pukul 10 malam dah jadi seram dah tinggal kat opis ni sorang-sorang.... Hahahahaha....okey sepanjang aku kerja sini...Aku dah keluar kereta aku sendiri atas hasil duit aku sendiri BMH ape ntah no plat dia aku tak hingat....hahahaha Myvi Putih...kejap lagi aku post gambar nye.... Sekarang agak risau juga sebab  aku ni boros juga....hahahaha...tapi takpe lah....Insha Allah semua yang di rancang berjalan dengan lancar Amin...Aku malas nak cite banyak...aku just share la...gambar2 eh...hehehe...    Hehe Dats my own property BMH 4738...  Guess who ?? hehe anak abg epulllll...comey kan ?   Nazirah wedding...haha...kau orang kedua kawin dlm group kita...ahakss BFF