Skip to main content

Saka ke ??? Santau ke ???

Assalamualaikum...Hari ni aku nak cerita pasal aku dan dunia yang kita sendiri tak tahu macam mana nak tafsirkan...bukan kita la...tapi aku...ahaks...Okey aku mulakan dari zaman aku comel-comel dulu..hahaha...zaman kecil la...aku susah nak dapat demam...tapi sekali aku demam...perrghhh giler dasat r...aku mesti akan dengar suara2 org...(org ke?) hahahaha..Entah la...Demam aku teruk...panas gila....tapi takpelah...biarkan aje sebab semua tu masa aku kecik kan....tapi bende ni macam dah serasi je dengan aku...aku selalu kena himpap...dari umur aku 12 tahun sampai la sekarang ni 22 tahun...sampaikan aku dah terbiasa bila kena himpap..aku buat tak faham jer....hahahaha...Aku selalu dengar suara2 dalam kepala hotak aku ni sebelum aku tidur...entah ape la diorang marah2...bebel2...aku pun tak faham...dan sampai la ke tahap aku preggy....1 gugur...second...gugur...third lak...bleeding2 jgk...tapi aku dok inject...tapi satu hari air ketuban aku pulak pecah masa kandungan aku berusia 5 bulan 3 minggu...dokter cek2 aku tak kena kuman pun...tapi entah,...dah sampai tahap macam ni aku mula la rasa pelik...kenapa.....??? Lepas tu aku pun berubat lah dengan abg ipar Gmie....Guess what...Along cakap...ade orang hantar dekat rahim aku...benda tu duduk dekat rahim aku...Hahahahaha...siot btol...susah nak aku percaya...tapi tu la hakikat nya yang ita harus terima...mahkluk halus ni WUJUD hohohoh....patut la aku selalu mimpi pelik2...Antara2 mimpi aku....Aku mimpi aku mengandung...aku mimpi bagi baby minum susu...banyak kali mimpi yang sama jerr...Haihhh mimpi pelik...Aku nampak 3 matahari...aku mimpi aku tengah belajar n baca al quran dengan suara mendayu...Aku selalu mimpi orang2 yang pernah hadir dalam hidup aku sebelum ni...Aku pernah mimpi Gmie meninggal...Pasal Gmie meninggal pun Lily adik aku pernah mimpi...huhuh...Entah la...Apa yang aku harapkan kali ke 4 ni...Menjadi.....Insha Allah....Next Year kay...Tunggu aku berubat elok2 dulu semua....then...Zulfa Haseena akan ada adek ye syg....

Comments

Popular posts from this blog

Beraya di Pulau Langkawi 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...Masih belum terlambat utk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..
Entry kali ini aku nak ceritakan..Kami beraya di Langkawi...

19.08.2012 Ahad 
Pagi tu aku beraye kat Sungai buloh je la dgn kak Muni n My Hubby <3
Rumah pertama kteorg serang , Rumah ecah la..haha lepas tu pergi rumah  K.yt..Lepas tu
pergi umah akie jap...lepak2 tgk baby nani..tros gerak nak g umah Kak Ani...Lepas tu tros ke rumah Ibu di Cheras...Kami bertolak mlm ke Langkawi dlm pukul 9 mlm la lps Isyak...
Perjumpaan di RNR Rawang...Sampai di RNR Rawang..jmpa dgn mamawa n K.Awin
20.08.2012 Isnin :
                                             Sampai di jetty Kuala Perlis pukul 5 pagi...

Urusan beli tiket..Ferri pukul 7 pagi bertolak... Perjalanan dlm 1 jam 10 min ke Langkawi...sampai je kt Langkawi...dorang pergi amek kete sewa..kami tggu di jetty jer dulu...then pergi jln2 jap sementara nak tggu time utk check in...
then pukul 2 kami ke chalet yang dah booking tu.. Mali Perdana…

Bila Hati berbicara

Semakin cuba melupakan semakin kuat ia hadir di dalam mimpi...Mengapa???  Mungkin sillaturrahim masih utuh...atau diriku merinduimu... Segala kenangan pahit manis bersama di lalui.. tapi mengapa kini berdiam... Terdiam sunyi tanpa khabar...Apa salahku pada dirimu...? Bicarakanlah agar selesai semuanya... Jujurlah segala-galanya... Maaf dipohon andai diri ini menyakitimu....

Misi Tercapai 2017

Hai....entry aku yang lepas mengenai misi hamil aku kan...hehe Misi tu dah hampir tercapai,now aku dah hamil 5 minggu...tapi bukan dengan cara aku kuruskan badan dulu...Aku guna Probee dari Ailin...Aku beli dekat facebook kelab wanita ingin hamil..Saja nak cuba la..tak sampai sebulan penggunaan aku hamil..Semalam aku lewat 2 hari period...So tangan ni gatal dah kan nak buat UPT...debor dah rasa tunggu line keluar...Sekali 2 line...Syukur alhamdullilah sangat kepada Allah swt..Isnin ni nak pergi klinik utk pengesahan lepas tu pergi hospital terus...Untuk pengetahuan korang ni kali ke 5 aku hamil...Aku tak tahu lagi nasib aku macam mana...Aku harap kali ni Allah beri rezeki ini dekat aku...Aku akan update dari semasa ke semasa